NigHt sTar

برای این که رنگ پوست طبیعی‌تری داشته باشید بهتر است از پودرهای مرغوب که پایه رنگ آن <زرد کم‌رنگ> باشد، استفاده کنید.

خیلی از خانم‌ها واقعا نمی‌دانند که برای یک آرایش زیبا چه کاری باید انجام بدهند. حتی ممکن است از مرغوب‌ترین لوازم آرایشی استفاده کنند و بهترین رنگ‌ها را هم انتخاب کنند اما در پایان، رنگ‌بندی و تناسبی که باید بین آرایش اجزای صورت آنها دیده شود، وجود نداشته باشد. تناسب رنگ در آرایش نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند، بنابراین باید دقت زیادی برای ایجاد یک ترکیب‌بندی صحیح به کار ببرید. در این مطلب به 4 نکته ظریف که غفلت از آنها باعث می‌شود کل آرایشتان خراب شود، می‌پردازیم.

خطا در آرایش چشم
بدترین اشتباهی که ممکن است هنگام آرایش چشم‌ها انجام دهید، این است که از مداد ابروی روشن و یک سایه و خط چشم همرنگ آن استفاده کنید. شاید فکر می‌کنید اگر از رنگ‌های شبیه به هم برای آرایش استفاده کنید آرایشی بدون نقص خواهید داشت اما باید بدانید که این کار باعث می‌شود آرایش چشم‌ها بسیار تند و پررنگ به نظر بیاید و در ضمن، اصلا زیبا و جذاب نیست.
برای اینکه چنین وضعی پیش نیاید، توصیه می‌کنیم از یک سایه مات برای آرایش پلک‌ها استفاده کنید و خط چشمی هم که انتخاب می‌کنید، پر رنگ‌تر از سایه شما باشد. این نکته را هم می‌دانید که بهتر است رنگ آرایش صورت شما با رنگ لباسی که می‌پوشید متناسب باشد. مثلا اگر قصد دارید لباس سبز رنگ بپوشید، سایه‌‌ای به رنگ سبز نعنایی مات و خط چشمی به رنگ سبز پررنگ انتخاب کنید تا چهره شما جلوه خاصی پیدا کند.
در آرایش چشم، تمام نکات باید با دقت تمام رعایت شود در غیر این‌صورت نتیجه‌ مطلوبی به دست نمی‌آید. یکی از مشکلاتی که هنگام آرایش چشم‌ها ممکن است به‌وجود آید، این است که سایه چشم‌ها حالتی شبیه چین‌خوردگی و چروک پیدا می‌کند. این چروکیدگی ممکن است به این خاطر باشد که از مرطوب ‌کننده‌ها بر روی پلک خود استفاده کرده‌اید و یا اینکه کرم‌پودر را بر روی پلک‌هایتان مالیده‌اید. برای اینکه چنین مشکلی پیش نیاید، در طول روز به هیچ‌وجه از کرم دور چشم استفاده نکنید. بهترین کار برای آماده کردن پلک‌ها جهت آرایش، استفاده از یک لایه بسیار ظریف از پودر صورت است.
این کار باعث می‌شود یک سطح صاف و بدون چربی روی پلک‌ شما ایجاد شود که اجازه می‌دهد آرایش به خوبی روی پلک‌هایتان بنشیند.

خطا در آرایش مژه
اکثرا خانم‌ها دوست دارند مژه‌هایی بلند و پرپشت داشته باشند و برای این منظور، یک لایه ضخیم از <ریمل> را بر روی مژه‌ها می‌مالند. نتیجه این می‌شود که گاهی وقت‌ها مژه‌ها آن‌قدر ضخیم و دراز می‌شوند که بیشتر شبیه پاهای رطیل و عنکبوت به نظر می‌آیند! برای رفع این مشکل در کنار ایجاد حجم برای مژه‌ها، بهتر است ابتدا اضافات مایع ریمل را با یک دستمال از <برس> ریمل پاک کنید. برای ایجاد حجم در مژه‌ها باید چند بار ریمل بزنید، اما هر بار با لایه‌های نازک و ظریف، به این‌صورت که از ناحیه رویش مژه‌ها برس را به سمت نوک مژه‌ها ببرید. بعد از خشک شدن لایه اول، برای دومین بار این کار را تکرار کنید تا مژه‌ها به حجم دلخواه شما برسند. دقت داشته‌باشید در صورتی که بین فواصل <ریمل‌زدن>، مایع ریمل به مژه‌ خشک شده باشد، تکرار ریمل زدن باعث می‌شود مژه‌ها به یکدیگر بچسبند و باز هم شبیه <پای عنکبوت> به نظر بیایند.

خطا در آرایش لب
بعضی از خانم‌ها دوست دارند برای آرایش لب‌ها از رژ لب‌های بسیار کم‌رنگ استفاده کنند تا لب‌هایشان طبیعی، براق، برجسته و زیبا به نظر برسد، اما اشتباه اینجاست که رژ لب بیش از حد کم‌رنگ، باعث می‌شود چهره شما خسته و بی‌حال شود. برای اینکه به لب‌هایتان حالتی زیبا بدهید توصیه می‌کنیم از رژ لب‌ همرنگ یا یک درجه تیره‌تر از رنگ‌ طبیعی لب‌هایتان استفاده کنید. سعی کنید براق‌ترین رژ لب‌ را انتخاب کنید چون نور را بیشتر منعکس و لب‌های شما را برجسته‌تر نشان می‌دهد.
در آرایش لب‌ها مشکل دیگری که وجود دارد این است که امکان دارد رژ لبتان کج و معوج شود و خلاصه آرایش لبتان خوب از آب در نیاید. برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است ابتدا خط لبتان را بکشید و سپس داخل این محدوده را با رژ لب‌، پر کنید. (درست مثل وقتی که در دوران بچگی نقاشی‌هایتان را رنگ می‌کردید)! به این ترتیب رژ لب دقیقا در راستای لب‌های شما کشیده می‌شود. در ضمن خط لب شما هم باید همرنگ یا نهایتا یک درجه تیره‌ از رژ لبتان باشد.

خطا در برنزه کردن پوست
برنزه شدن این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده و خیلی از خانم‌ها دیگر به یک روز دو روز برنزه کردن خودشان راضی نمی‌شوند. آنها می‌خواهند در تمام طول سال برنزه باشند و به همین دلیل سراغ کرم‌های برنزه‌کننده می‌روند. اما اتفاقی که خیلی وقت‌ها می‌افتد این است که رنگ پوستشان بیشتر <نارنجی‌ تیره> می‌شود تا <برنزه.> در واقع ممکن است کرم برنزه کننده شما در ترکیباتش بیش از حد رنگ نارنجی داشته باشد و در نتیجه هرکسی شما را می‌بیند فکر می‌کند حتما به شمال کشور سفر کرده‌اید و پوستتان حسابی سوخته است. برای اینکه این همه <حرف و حدیث> درست نشود، بهترین کار این است که از همین اول یک کرم برنزه‌کننده مناسب انتخاب کنید. ما توصیه می‌کنیم <برنزه‌کننده‌ای> با رنگ طبیعی و درجه رنگ‌ <قرمز قهوه‌ای> تهیه کنید تا پوستتان <آفتاب سوخته> به‌نظر نیاید.
مشکل بعدی مربوط به پودرهای آرایشی صورت است. خیلی اوقات خانم‌ها از پودرهای شفاف روشن‌کننده استفاده می‌کنند تا‌ لک‌های صورتشان را محو کنند و البته تصور می‌کنند که این پودرها وقتی روی پوست مالیده شود، کاملا بدون رنگ و نامعلوم است. اما حقیقت این است که در این پودرها از پایه رنگ صورتی خاکستری استفاده می‌شود تا قابلیت پوشش لک‌های پوست را داشته باشند. پس این پودرها نمی‌توانند بی‌رنگ و نامعلوم باشند و به همین خاطر صورت را بی‌روح می‌کنند. برای این که رنگ پوست طبیعی‌تری داشته باشید، بهتر است از پودرهای مرغوب که پایه رنگ آن <زرد کم‌رنگ> باشد، استفاده کنید.




| *| نوشته شده در پنج شنبه 89/4/10 و ساعت 3:51 عصر توسط niusha | نظر

 

در میان رایحه ها بیش از هر چیز رایحه پرتقال، بهارنارنج، درخت کاج، چوب صندل و نعناع به دلیل خنک بودن، حس تازگی به به انسان منتقل می کنند و برای تابستان پیشنهاد می شود.
با اینکه بر روی شیشه عطر و ادوکلنها هیچ اثری از نوع ترکیبات معطر آن دیده نمی شود، ولی شناسایی ویژگیهای روغنهای معطر کمک بزرگی به خرید عطر متناسب با سلیقه فرد می کند. به نظر می رسد این موضوع برای آنان که هنوز نمی دانند چه عطری مناسب دوستان و اطرافیانشان است، بسیار جالب باشد.
رز: به طور کلی افرادی که این رایحه را می پسندند، بسیار عاشق پیشه بوده و از حس زنانگی بالایی برخوردارند.
زنبق: رایحه ای جادو کننده که نماد پاکدامنی و عفاف است. افرادی که رایحه زنبق را می پسندند، افرادی جرأتمند محسوب می شوند.
یاسمن: بوی یاسمن مناسب افرادی است که از اعتماد به نفس بالا برخوردارند و البته بر عکس علاقه مندان به «رز» که بیشتر تمایل به احساسات زنانه را از خود نشان می دهند، دوستداران رایحه یاسمن تمایلات مردانه دارند و این را از نحوه آرایش مو، لباس پوشیدن و طرز گفتارشان می توان فهمید. حتم داشته باشید بیشتر آدمهای با اراده عطری با رایحه یاسمن را انتخاب می کنند.
میخک: بویی تند و تیز دارد؛ مثل ادویه و جزو رایحه های «spicg» شمرده می شود.
ریحان: بوی گرم دارد و به یادآوری خاطرات کمک می کند و باعث هماهنگی بین روح و جسم می شود، به همین دلیل صلح و آرامش را به ارمغان می آورد.
چوب صندل: رایحه شیرین دارد و مورد توجه آقایان بوده و باعث تعادل بین روح و جسم می شود و به کنترل هیجانات درونی نیز کمک می کند.
نعناع: بوی خنک و تر و تازه نعناع باعث جلای مغز می شود. بسیار پرطراوت برای آدمهای عصبی و گرمایی است. برای آدمهایی که حواس پرت هستند جزو بهترین داروهای «آروماتراپی» محسوب می شود.
ملیسای هندی: عطری بسیار خنک که رایحه لیمو نیز در آن استشمام می شود. به درمان اختلالات عصبی کمک می کند و از تنش و افسردگی می کاهد. ملیسای هندی عطری خنک در تابستان بویژه برای آنهایی است که رانندگی می کنند یا پشت میز می نشینند.
مشک: رایحه ای که بیشتر در ادوکلنها یافت می شود و حس اعتماد به نفس را تقویت می کند.
کندر: بویی گرم و شیرین دارد و نقش فراوانی در آرام سازی مغز ایفا می کند. کندر بهترین رایحه ای است که در زمان مراقبه و مدیتیشن پیشنهاد می شود.
چند نکته درباره خرید عطر
خرید «عطر» به دلیل هزینه نسبتاً سنگینی که در بردارد برای همه مقدور نیست در حالی که نوع ملایمتر و کم دوامتر آن با نامهای اسپری و ادوکلن به بهای ارزانتری به فروش می رسد.
استفاده از ادوکلن و اسپری برای روز، بویژه روزهای گرم بهتر است؛ زیرا عطر ملایمتری دارد. اسپری را از نوع عطری که انتخاب کرده اید، می توانید تهیه کنید؛ چون از هر نوع اسانس عطر، اسپری آن هم موجود است.

نکته ای که لازم به یادآوری است، اینکه عطر را نباید به دلیل گرانتر بودن یا مد روز بودن و یا تازگی نوع آن انتخاب کرد، چون عطر به هیچ یک از این مسائل ارتباطی ندارد و تنها چیزی که در انتخاب آن مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، نوع پوست شما می باشد؛ زیرا یک نوع عطر روی پوستهای مختلف، بوهای متفاوتی دارد.
بنابراین به جای اینکه ببینیم دیگران از چه عطرهایی استفاده می کنند و یا گرانترین و تازه ترین عطری که به بازار آمده، کدام است، بهتر است عطر را روی پوستمان آزمایش کنیم تا بتوانیم درباره آن داوری درستی داشته باشیم. برای آزمایش و انتخاب عطر، مقدار کمی از آن را روی مچ دست در ناحیه نبض بمالید، چند لحظه صبر کنید و سپس آن را ببویید، در آن زمان می توانید تصمیم بگیرید. اگر بوی عطر با پوستتان هماهنگ است، ولی می خواهید ملایمتر و یا ارزانتر باشد، اسانس، اسپری یا ادوکلن آن را تهیه و استفاده کنید.




| *| نوشته شده در دوشنبه 88/11/26 و ساعت 1:41 عصر توسط niusha | نظر

 

آرایش بر اساس فرم لبها
1- لـبهای کوچک و باریک: لب هـا را در حــدود یک
میلیمتر خارج از حدود لب (خط معمولی لب)(اگرفقط لب بالا را بکشیم بهتر است.) و پهن
تر میکشیم.سپس داخل خطوط را با رژ لب پر کنید.
در انتها به وسط لب پایین برق لب بزنید. هیچگاه از
رژ لب تیره برای لبهای خیلی کوچک استفاده نکنید.


2- لب های بزرگ و قطور: لب ها را در حدود یک
میـلیــمتر داخل خط معمولی لب ها می کـشـیـم.
سـپـس بـا رژ لـب مـات درون خــطــوط را پــر کنید.
هیچ گـاه از بـرق لب بـرای لب های بزرگ استفاده
نکنید. در مورد لبهـای بـزرگ بهتر است از مداد لب
نیز استفاده نکنید.

3- لبـهای نـامساوی: برای اینگونه لبها لب کوچک
را بـر اسـاس لبهـای بــاریک و لب بزرگتر را بر اساس
لبهای بزرگ آرایش کنید.

پاییز همیشه همراه خود رنگهای گرم می آورد و سایه های آرایش
این فصل: قـرمز، ارغـوانـی تیــره، طـلایـی، سیـاه و شـرابـی همـه
نشان دهنده رنگ های طبیعت هستند. در این فصل برای متفاوت
جلوه کردن، انتخاب های متفاوتی خواهید داشت.

چطور لبها را گریم کرده و آنرا آرایش ترمیمی کنیم؟بهترین راه برای ترمیم لبها دوباره کشیدن آنها هستند. برای اینکار کانسیلر همرنگ پوست یا کرم پودر با خاصیت پوشاننده گی را کاملا روی لبها مالیده و روی ان پودر بی رنگ بزنید? با اسپانج پودر را روی لبها بنشانید? و اینکار را برای 3 مرتبه تکرار کنید اگر البته لازم باشد. که خوب این با تمرین معلوم خواهد شود. فقط یاد اوری کنم که لبها باید طبیعی جلوه کنند. نه بوتاکسی بعد از این زیر سازی لبها را با مداد مورد دلخواه خود کشیده و رژ لب را با مداد همراه کنید و میان لبها حتما براق کننده بزنید.




| *| نوشته شده در دوشنبه 88/11/26 و ساعت 1:40 عصر توسط niusha | نظر

انواع آرایش مخصوص پوستهای برنزه
چون رنگ پوست برنزه خاص و متفاوت است گاهی ممکن است در ترکیب رنگهای آرایشی آن دچار تردید یا مشکل شوید که آیا این رنگ آمیزی برای این نوع پوست مناسب است یا خیر؟.با کمک انتخاب رنگ آمیزیهای درست می توانید برای داشتن آرایشی مناسب پوستهای برنزه بهره مند شوید:.
?-استفاده از رنگهای مات کمرنگ و نزدیک به قهوه ای مثل کرم وآجری برای سایه و زیر ساخت آرایش چشم و رنگهای مخالف آن مثل سبزلجنی در کنار مشکی با هر رنگ چشمی
?-رنگ آمیزی مشکی و صورتی- بنفش در کنار رنگ قهوه ای روشن پوست وترکیب دو رنگ روشن صورتی-بنفش برای آرایش لبها
?- گر چه استفاده از رنگهای متضاد از هر گروهی با رنگ قهوه ای بسیار شیک و زیبا می شود اما گاهی هماهنگی و نزدیکی و هم گروهی رنگها در بعضی از چهره ها آنها را زیباتر خواهد ساخت
آرایش چشمان بژ با زیر ساختی طلایی به همراه رژ لب ترکیبی نارنجی وآجری روشن
?-سایه ی سرمه ای با زیر ساخت سفید چشمان وکرم قهوه ای لبها

?-سایه ی دودی چشمها تنها پشت پلک و مماس با آن و رژ کرم قهوه ای همرنگ پوست که با رگه های مسی و فندقی لابه لای موها شیک و زیبا خواهد بود
?- گاهی با داشتن چشمان روشن وعسلی با این رنگ پوست تنها کشیدن یک خط چشم دودی داخل چشم و کمی ریمل به همراه رژ لب ترکیبی نارنجی مات وکرم نوع آرایشی شیک وزیبا را خواهید داشت
?-اگر موها را با این رنگ پوست روشن کرده اید آرایش بژ یا طلایی چشمها و نارنجی تند لبها به زیبایی آن کمک خواهد کرد
?-همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که با هر رنگ پوست در کنار ترکیب رنگهای هماهنگ در آرایش بسته به نوع چهره وتیپ وقیافه گاهی تضاد رنگهای خاص چهره را شیکتر وزیباتر خواهد ساخت

 




| *| نوشته شده در دوشنبه 88/11/26 و ساعت 1:39 عصر توسط niusha | نظر

هدف از استفاده از کرم پودر یا همان زیرسازی آرایش این است که پوست شما حالت یکنواخت و آماده برای آرایش را پیدا کند و هدف از زدن کرم پودر، رنگ بخشیدن به پوست نیست. به همین خاطر بهتر است که تا آنجا که میتوانید هنگام انتخاب کرم پودر خود، نزدیکترین رنگ به رنگ پوست خودتان را انتخاب کنید. برای اینکار رنگ آن را روی استخوان فک خود امتحان کنید. رنگ درست باید در مقایسه با رنگ گردن طبیعی جلوه کند.
به یاد داشته باشید:اگر کرم پودر درست را انتخاب کنید و به خط فک پایین خود بمالید، دیگر خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نمی آید. برای تست رنگ کرم پودر بهتر است سه رنگ نزدیک به رنگ بر روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده میشود یا نه. اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد.اگر پوستتان چرب باشد بهتر است از یک کرم پودر بدون چربی یا با منشا آبی استفاده کنید. پوستهای خشک با کرم پودرهای مایع و کرم پودرهایی که حالت کرم دارند، سازگاری بهتری دارند. کرم پودر را درست زیر چانه تست کنید . این کار باعث میشود بفهمید که آیا کرم پودر در صورتتان نامرئی میشود یا نه. اشتباهی که اغلب خانمها میکنند این است که کرم پودر را یا روی گونه تست میکنند، که اغلب پوست آن تیره تر از دیگر قسمتهای صورت است، و یا روی پشت دستشان.
زنان پوست رنگی رنگدانه های زرد در پوستشان دارند و به همین خاطر باید از کرم پودر با پس زمینه زرد و بدون چربی استفاده کنند. پوستهای تیره تر نور بیشتری منعکس میکنند و چرب تر هستند.
ابتدا، نوع پوستتان را در نظر بگیرید. اگر در مجموع پوست صاف (با لکه ها و آسیب دیدگی بسیار اندک) دارید و میخواهید ظاهری صاف داشته باشید، از یک کرم پودر مایع یا کرم استفاده کنید که جلای مات داشته باشد، مانند کرمهایی که دارای فرمول Pro-Retinol و اس پی اف 20 هستند. اگر چرب بودن برای شما ایجاد مشکل میکند. از فرمول هایی استفاده کنید که درخشش اضافه را جذب میکندو حاوی مواد ضد جوش هستند. اگر میخواهید لطافت و صافی پوست را حفظ کنید از فرمول های ضد پیری استفاده کنید، یعنی فرمولهایی که در آنها ترکیبات مس استفاده شده باشد تا صافی پوست شما را تقویت کند.
چگونه از کرم پودر استفاده کنیم
وقتی نوبت به کرم پودر زدن میرسد، به یاد داشته باشید که کم آن هم زیادی است. منظورمان این است که هر کسی نیاز ندارد که از پیشانه تا زیر چانه خود را کرم پودر بزند. یکی از ترفندهای داشتن یک ظاهر طبیعی این است که فقط جاهایی را آرایش کنیم که پوست تیره یا سرخ دارند. (اکثرا روی بینی، کناره های بینی، گونه ها، اطراف دهان و گوشه چشم) کرم پودر را نقطه به نقطه بزنید و بعد با نوک انگشت یا اسفنج آرایش به سمت خارج، جهت خط مو پخش کنید. انگشتان بهترین برسها هستند. غالبا استفاده از انگشتان برای پخش کردن کرم پودر از هر وسیله دیگری بهتر است چون حرارت نوک انگشتان باعث آب شدن تدریجی کرم پودر میشود، که به این ترتیب راحت تر میتوان آن ا روی نقاطی کی میخواهیم پخش کنیم. به تدریج این رنگ را به تمام صورت، از جمله پلکها و زیر چانه پخش کنید تا چهره تان دو رنگ نشود.



| *| نوشته شده در دوشنبه 88/11/26 و ساعت 1:36 عصر توسط niusha | نظر
   1   2   3   4   5      >

nunu

nunu

http://nunu.ParsiBlog.com

NigHt sTar

راه های زیبایی - NigHt sTar

NigHt sTar

niusha

NigHt sTar

قالب بلاگفا

قالب پرشین بلاگ

قالب وبلاگ

Free Template Blog



ساعت فلش