NigHt sTar

 

در میان رایحه ها بیش از هر چیز رایحه پرتقال، بهارنارنج، درخت کاج، چوب صندل و نعناع به دلیل خنک بودن، حس تازگی به به انسان منتقل می کنند و برای تابستان پیشنهاد می شود.
با اینکه بر روی شیشه عطر و ادوکلنها هیچ اثری از نوع ترکیبات معطر آن دیده نمی شود، ولی شناسایی ویژگیهای روغنهای معطر کمک بزرگی به خرید عطر متناسب با سلیقه فرد می کند. به نظر می رسد این موضوع برای آنان که هنوز نمی دانند چه عطری مناسب دوستان و اطرافیانشان است، بسیار جالب باشد.
رز: به طور کلی افرادی که این رایحه را می پسندند، بسیار عاشق پیشه بوده و از حس زنانگی بالایی برخوردارند.
زنبق: رایحه ای جادو کننده که نماد پاکدامنی و عفاف است. افرادی که رایحه زنبق را می پسندند، افرادی جرأتمند محسوب می شوند.
یاسمن: بوی یاسمن مناسب افرادی است که از اعتماد به نفس بالا برخوردارند و البته بر عکس علاقه مندان به «رز» که بیشتر تمایل به احساسات زنانه را از خود نشان می دهند، دوستداران رایحه یاسمن تمایلات مردانه دارند و این را از نحوه آرایش مو، لباس پوشیدن و طرز گفتارشان می توان فهمید. حتم داشته باشید بیشتر آدمهای با اراده عطری با رایحه یاسمن را انتخاب می کنند.
میخک: بویی تند و تیز دارد؛ مثل ادویه و جزو رایحه های «spicg» شمرده می شود.
ریحان: بوی گرم دارد و به یادآوری خاطرات کمک می کند و باعث هماهنگی بین روح و جسم می شود، به همین دلیل صلح و آرامش را به ارمغان می آورد.
چوب صندل: رایحه شیرین دارد و مورد توجه آقایان بوده و باعث تعادل بین روح و جسم می شود و به کنترل هیجانات درونی نیز کمک می کند.
نعناع: بوی خنک و تر و تازه نعناع باعث جلای مغز می شود. بسیار پرطراوت برای آدمهای عصبی و گرمایی است. برای آدمهایی که حواس پرت هستند جزو بهترین داروهای «آروماتراپی» محسوب می شود.
ملیسای هندی: عطری بسیار خنک که رایحه لیمو نیز در آن استشمام می شود. به درمان اختلالات عصبی کمک می کند و از تنش و افسردگی می کاهد. ملیسای هندی عطری خنک در تابستان بویژه برای آنهایی است که رانندگی می کنند یا پشت میز می نشینند.
مشک: رایحه ای که بیشتر در ادوکلنها یافت می شود و حس اعتماد به نفس را تقویت می کند.
کندر: بویی گرم و شیرین دارد و نقش فراوانی در آرام سازی مغز ایفا می کند. کندر بهترین رایحه ای است که در زمان مراقبه و مدیتیشن پیشنهاد می شود.
چند نکته درباره خرید عطر
خرید «عطر» به دلیل هزینه نسبتاً سنگینی که در بردارد برای همه مقدور نیست در حالی که نوع ملایمتر و کم دوامتر آن با نامهای اسپری و ادوکلن به بهای ارزانتری به فروش می رسد.
استفاده از ادوکلن و اسپری برای روز، بویژه روزهای گرم بهتر است؛ زیرا عطر ملایمتری دارد. اسپری را از نوع عطری که انتخاب کرده اید، می توانید تهیه کنید؛ چون از هر نوع اسانس عطر، اسپری آن هم موجود است.

نکته ای که لازم به یادآوری است، اینکه عطر را نباید به دلیل گرانتر بودن یا مد روز بودن و یا تازگی نوع آن انتخاب کرد، چون عطر به هیچ یک از این مسائل ارتباطی ندارد و تنها چیزی که در انتخاب آن مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، نوع پوست شما می باشد؛ زیرا یک نوع عطر روی پوستهای مختلف، بوهای متفاوتی دارد.
بنابراین به جای اینکه ببینیم دیگران از چه عطرهایی استفاده می کنند و یا گرانترین و تازه ترین عطری که به بازار آمده، کدام است، بهتر است عطر را روی پوستمان آزمایش کنیم تا بتوانیم درباره آن داوری درستی داشته باشیم. برای آزمایش و انتخاب عطر، مقدار کمی از آن را روی مچ دست در ناحیه نبض بمالید، چند لحظه صبر کنید و سپس آن را ببویید، در آن زمان می توانید تصمیم بگیرید. اگر بوی عطر با پوستتان هماهنگ است، ولی می خواهید ملایمتر و یا ارزانتر باشد، اسانس، اسپری یا ادوکلن آن را تهیه و استفاده کنید.




| *| نوشته شده در دوشنبه 88/11/26 و ساعت 1:41 عصر توسط niusha | نظر

nunu

nunu

http://nunu.ParsiBlog.com

NigHt sTar

چه عطری برای چه فصلی .. - NigHt sTar

NigHt sTar

niusha

NigHt sTar

قالب بلاگفا

قالب پرشین بلاگ

قالب وبلاگ

Free Template Blog



ساعت فلش